Villkor för köp

VILLKOR

GLIMT är en beställningsvara

Testa Glimt

Känna, klämma, köp. Det är den vanliga gången när du köper en produkt. Men. Eftersom vi är nystartade och inte har återförsäljare av vår produkt föreslår vi följande: Du köper hem produkten. Testar den. Och om den inte fungerar hemma hos dig så skickar du tillbaka den. Vi tar hand om frakten.

Det vi ber dig om är att:

  • Produkten inte har några skavanker eller är synligt använd
  • Produkten returneras i samma oförstörda emballage den kom i 
  • Returen sker inom en vecka från leverans till dig
  • Returen sker enligt våra anvisningar

Vi hoppas att du gillar upplägget!

Fraktalternativ

Utkörning: Leveranser inom Stor-Stockholm sker till ditt hem. Leveranser utanför Stockholm hanteras individuellt. OM du bor utanför Stor-Stockholm ber vi därför att inledningsvis ta kontakt med oss via mejl glimt@glimt.se för upplägg av bra lösning.

Hämta själv: Hämta din Glimt från vårt lager i Täby norr om Stockholm.

Personlig tillverkning av Glimt

Glimt tillverkas efter beställning. Beräknad tillverkningstid är fyra veckor. Lägg sedan till 2-4 veckor för frakt. Vårt mål är att leverans av din Glimt sker inom 6-8 veckor. Det kan också gå snabbare.

Det mer finstilta om våra villkor i enlighet med lagen om e-handel.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive 25% moms (gäller endast privatpersoner, ej företag). I kundvagnen ser man totalpriset inklusive alla avgifter, moms samt frakt (för närvarande 0 kr). Betalning kan ske med kort eller via faktura.

  • Kortbetalning: Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express. Kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner, Stripe, för att garantera en snabb och säker betalning. Läs mer om Stripe här.
  • Fakturabetalning: Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura anger du ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Glimt överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

Kom ihåg att Stålsherpan inte är en klätterställning, vare sig för vuxna eller barn. Den ska heller inte användas som stege. Glimt tar inte ansvar för situationer som uppkommer vid felhantering av produkten.

Personuppgiftslagen

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part utan endast används internt för att kunna utföra din beställning.

Leveranser

Leveranstiden anges på produktsidorna. Samtliga av Glimts varor är beställningsvaror och börjar tillverkas när din order blivit registrerad. Normal leveranstid beräknas till maximalt 6-8 veckor. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte mottages eller löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 450 kr.

Returer

Väljer du att returnera någon vara vänligen kontakta glimt@glimt.se och uppge ditt fullständiga namn, ordernummer samt vilka varor det gäller. Därefter får du fullständiga instruktioner av oss rörande returen.

Väljer du att inte utnyttja vår frifraktretur-policy inom sju dagar från leverans sker returen på egen bekostnad. Undantag: om varan visar sig vara defekt eller om vi har skickat fel vara. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot varan eller meddelandet om att du ångrat dig.

Vid eventuell tvist

Om en tvist skulle uppstå som inte kan lösas direkt mellan Glimt och kund, hänvisar vi som alternativ till ARN (Allmänna reklamationsnämnden), Box 174, 101 23 Stockholm, Tel:+46 (0)8-508 860 00 samt till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning. Du hittar mer information på Konsumentverket angående distansavtalslagen & E-handel.

Glimt är ett registrerat varumärke som ägs av Glorious Living Interiors and Manufacturing Tribe AB med organisationsnummer 55 90 31 – 9512. Adress: Åsvägen 10 A, 183 30 Täby. E-post:glimt@glimt.se. Telefon: 070-777 25 38 (Christina Enell) eller 076-345 40 81 (Jenny Palmblad).